고전 발음: []교회 발음: []
형태정보
형태분석: indifferent(어간) + ibus(어미)
형태분석: indifferent(어간) + ibus(어미)
형태분석: indifferent(어간) + ibus(어미)
형태분석: indifferent(어간) + ibus(어미)
기본형: indifferēns, indifferentis
남/여성 | 중성 | |||
---|---|---|---|---|
단수 | 복수 | 단수 | 복수 | |
주격 | indifferēns 무관심한 (이)가 | indifferentēs 무관심한 (이)들이 | indifferēns 무관심한 (것)가 | indifferentia 무관심한 (것)들이 |
속격 | indifferentis 무관심한 (이)의 | indifferentium 무관심한 (이)들의 | indifferentis 무관심한 (것)의 | indifferentium 무관심한 (것)들의 |
여격 | indifferentī 무관심한 (이)에게 | indifferentibus 무관심한 (이)들에게 | indifferentī 무관심한 (것)에게 | indifferentibus 무관심한 (것)들에게 |
대격 | indifferentem 무관심한 (이)를 | indifferentēs 무관심한 (이)들을 | indifferēns 무관심한 (것)를 | indifferentia 무관심한 (것)들을 |
탈격 | indifferentī 무관심한 (이)로 | indifferentibus 무관심한 (이)들로 | indifferentī 무관심한 (것)로 | indifferentibus 무관심한 (것)들로 |
호격 | indifferēns 무관심한 (이)야 | indifferentēs 무관심한 (이)들아 | indifferēns 무관심한 (것)야 | indifferentia 무관심한 (것)들아 |
원급 | 비교급 | 최상급 | |
---|---|---|---|
형용사 | indifferēns 무관심한 (이)가 | indifferentior 더 무관심한 (이)가 | indifferentissimus 가장 무관심한 (이)가 |
부사 | indifferenter 무관심하게 | indifferentius 더 무관심하게 | indifferentissimē 가장 무관심하게 |
제시된 형태 중 음영이 칠해진 것은 실제 코퍼스에서는 확인되지 않았고, 규칙에 의해 자동 생성된 것입니다.
Quae nomina significant bonum, et malum, et indifferens, ut et naturae gratia bonitatem habuisse, et malorum tentamenta ei nequaquam defuisse, et indifferentibus, hoc est, velut supellectili virtutum abundasse videatur. (Sanctus Ambrosius, De Noe et Arca, Caput II 2:2)
(성 암브로시우스, 노아와 방주에 대하여, 2장 2:2)
sed munit et vestit velut quibusdam tegumentis indifferentibus, quae sunt salus, valetudo bona, pulchritudo, impigritia, divitiae, gloria, generis claritudo; (Sanctus Ambrosius, De Noe et Arca, Caput II 2:7)
(성 암브로시우스, 노아와 방주에 대하여, 2장 2:7)
Neque enim, quod habendum erat, directo sensu distribuit, similiter et, quod non erat habendum, est indifferens ei. (Biblia Sacra Vulgata, Liber Ecclesiasticus, 20 20:19)
무례한 사람은 때에 맞지 않는 이야기와 같다. 무식한 자들이 그것을 끝없이 지껄인다. (불가타 성경, 집회서, 20장 20:19)
Sed enim si imperet uxorem ducere infamem, propudiosam, criminosam, aut pro reo Catilina aliquo aut Tubulo aut P. Clodio causam dicere, non scilicet parendum, quoniam accedente aliquo turpitudinis numero desinunt esse per sese haec media atque indifferentia. (Aulus Gellius, Attic Nights, Liber Secundus, VII 21:1)
(아울루스 겔리우스, 아테네의 밤, , 21:1)
Zeno censuit voluptatem esse indifferens, id est neutrum, neque bonum neque malum, quod ipse Graeco vocabulo ἀδιάφορον appellavit. (Aulus Gellius, Attic Nights, Liber Nonus, V 6:1)
(아울루스 겔리우스, 아테네의 밤, , 6:1)
전체 데이터 내 출현빈도: 약 0.0006%
고전 발음: []교회 발음: []
장음표시 사용