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형태정보
기본형: aeternus, aeterna, aeternum
남성 | 여성 | 중성 | ||||
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단수 | 복수 | 단수 | 복수 | 단수 | 복수 | |
주격 | aeternus 영구적인 (이)가 | aeternī 영구적인 (이)들이 | aeterna 영구적인 (이)가 | aeternae 영구적인 (이)들이 | aeternum 영구적인 (것)가 | aeterna 영구적인 (것)들이 |
속격 | aeternī 영구적인 (이)의 | aeternōrum 영구적인 (이)들의 | aeternae 영구적인 (이)의 | aeternārum 영구적인 (이)들의 | aeternī 영구적인 (것)의 | aeternōrum 영구적인 (것)들의 |
여격 | aeternō 영구적인 (이)에게 | aeternīs 영구적인 (이)들에게 | aeternae 영구적인 (이)에게 | aeternīs 영구적인 (이)들에게 | aeternō 영구적인 (것)에게 | aeternīs 영구적인 (것)들에게 |
대격 | aeternum 영구적인 (이)를 | aeternōs 영구적인 (이)들을 | aeternam 영구적인 (이)를 | aeternās 영구적인 (이)들을 | aeternum 영구적인 (것)를 | aeterna 영구적인 (것)들을 |
탈격 | aeternō 영구적인 (이)로 | aeternīs 영구적인 (이)들로 | aeternā 영구적인 (이)로 | aeternīs 영구적인 (이)들로 | aeternō 영구적인 (것)로 | aeternīs 영구적인 (것)들로 |
호격 | aeterne 영구적인 (이)야 | aeternī 영구적인 (이)들아 | aeterna 영구적인 (이)야 | aeternae 영구적인 (이)들아 | aeternum 영구적인 (것)야 | aeterna 영구적인 (것)들아 |
원급 | 비교급 | 최상급 | |
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형용사 | aeternus 영구적인 (이)가 | aeternior 더 영구적인 (이)가 | aeternissimus 가장 영구적인 (이)가 |
부사 | aeternē 영구적이게 | aeternius 더 영구적이게 | aeternissimē 가장 영구적이게 |
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Benedictiones patris tui confortatae sunt super benedictiones montium aeternorum, desiderium collium antiquorum; fiant in capite Ioseph et in vertice nazaraei inter fratres suos. (Biblia Sacra Vulgata, Liber Genesis, 49 49:26)
네 아버지의 복은 예로부터 있던 산들의 복보다, 처음부터 있던 언덕들의 탐스러운 것들보다 크다. 그 복이 요셉의 머리로, 제 형제들 가운데에서 봉헌된 자의 정수리로 내리리라. (불가타 성경, 창세기, 49장 49:26)
primitiis antiquorum montium et donis collium aeternorum, (Biblia Sacra Vulgata, Liber Deuteronomii, 33 33:15)
예로부터 있던 산에서 나는 최상품과 처음부터 있던 언덕에서 나는 값진 선물로, (불가타 성경, 신명기, 33장 33:15)
Nec enim nobis debemus, cum ista proveniunt, sed illis, per quos proveniunt, gratulari, quoniam iusta et officiosa et pro suo genere pacatior atque tranquillior rerum temporalium administrata recipiendorum aeternorum meritum gignit, si non teneat, cum tenetur, non implicet, cum multiplicatur, si non, cum . . . putatur, involvat. (Augustine, Saint, Epistulae. Selections., 4. (A. D. 386 Epist. XV) 2:6)
(아우구스티누스, 편지들, 2:6)
Sedit quorundam opinioni, hanc speciem apparere, cum erecta solito celsius nubes, aeternorum ignium vicinitate colluceat, vel certe stellas esse quasdam, ceteris similes, quarum ortus obitusque, quibus sint temporibus praestituti, humanis mentibus ignorari. (Ammianus Marcellinus, Rerum Gestarum libri qui supersunt, Liber XXV, chapter 10 3:4)
(암미아누스 마르켈리누스, 사건 연대기, , 10장 3:4)
Praeterea, cum intellectus humani una sit potentia speculativa et alia practica, quod apparet ex hoc quod homo quorundam est speculativus quorum non est activus, ut aeternorum, et quorundam etiam est activus secundum regimen intellectus per quod operatur medium eligibile in omnibus actionibus humanis, ex hoc scimus has duas potentias intellectuales in genere esse in homine. (Anicius Manlius Torquatus Severinus Boethius, Boethius De Dacia, DE SUMMO BONO 2:1)
(보이티우스, , 2:1)
1. Continuum means that which hangs together without break or chasm; perpetuum, that which arrives at an end, without breaking off before. Suet Cæs. 76. Continuos consulatus, perpetuam dictaturam. 2. Perpetuus, sempiternus, and æternus, denote continued duration; but perpetuus, relatively, with reference to a definite end, that of life for example; sempiternus and æternus, absolutely, with reference to the end of time in general; sempiternus means, like ἀί̈διος, the everlasting, what lasts as long as time itself, and keeps pace with time; æternum (from ætas) like αἰώνιον, the eternal, that which outlasts all time, and will be measured by ages, for Tempus est pars quædam æternitatis. The sublime thought of that which is without beginning and end, lies only in æternus, not in sempiternus, for the latter word rather suggests the long duration between beginning and end, without noting that eternity has neither beginning nor end. Sempiternus involves the mathematical, æternus the metaphysical notion of eternity. Cic. Orat. ii. 40, 169. Barbarorum est in diem vivere; nostra consilia sempiternum tempus spectare debent; compare with Fin. i. 6, 17. Motum atomorum nullo a principio, sed æterno tempore intelligi convenire. (i. 1.)
출처: Döderlein's Hand-book of Latin Synonymes by Ludwig von Doederlein
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