고전 발음: []교회 발음: []
형태정보
기본형: bonus, bona, bonum
남/여성 | 중성 | |||
---|---|---|---|---|
단수 | 복수 | 단수 | 복수 | |
주격 | melior 더 좋은 (이)가 | meliōrēs 더 좋은 (이)들이 | melius 더 좋은 (것)가 | meliōra 더 좋은 (것)들이 |
속격 | meliōris 더 좋은 (이)의 | meliōrum 더 좋은 (이)들의 | meliōris 더 좋은 (것)의 | meliōrum 더 좋은 (것)들의 |
여격 | meliōrī 더 좋은 (이)에게 | meliōribus 더 좋은 (이)들에게 | meliōrī 더 좋은 (것)에게 | meliōribus 더 좋은 (것)들에게 |
대격 | meliōrem 더 좋은 (이)를 | meliōrēs 더 좋은 (이)들을 | melius 더 좋은 (것)를 | meliōra 더 좋은 (것)들을 |
탈격 | meliōre 더 좋은 (이)로 | meliōribus 더 좋은 (이)들로 | meliōre 더 좋은 (것)로 | meliōribus 더 좋은 (것)들로 |
호격 | melior 더 좋은 (이)야 | meliōrēs 더 좋은 (이)들아 | melius 더 좋은 (것)야 | meliōra 더 좋은 (것)들아 |
me pedibus delectat claudere verbaLucili ritu, nostrum melioris utroque. (SERMONVM Q. HORATI FLACCI, SECVNDVS, 01 1:23)
(호라티우스의 풍자, 2권, 01장 1:23)
longa quibus facies ovis erit, illa memento,ut suci melioris et ut magis alba rotundis,ponere: (SERMONVM Q. HORATI FLACCI, SECVNDVS, 04 4:9)
(호라티우스의 풍자, 2권, 04장 4:9)
acris ubi menatura intendit, sub clara nuda lucernaquaecumque excepit turgentis verbera caudaeclunibus aut agitavit equum lasciva supinum, dimittit neque famosum neque sollicitum, neditior aut formae melioris meiat eodem. (SERMONVM Q. HORATI FLACCI, SECVNDVS, 07 7:31)
(호라티우스의 풍자, 2권, 07장 7:31)
hic agit magis ex argumento et versus melioris facit. (T. Maccius Plautus, Trinummus, act 3, scene 2 2:100)
(티투스 마키우스 플라우투스, , , 2:100)
"Contra spem suam repulsa Psyche et afflicta duplici maestitia iter retrorsum porrigens inter sub- sitae convallis sublucidum lucum prospicit fanum sollerti fabrica structura, nec ullam vel dubiam spei melioris viam volens omittere, sed adire cuiuscumque dei veniam, sacratis foribus proximat." (Apuleius, Metamorphoses, book 6 1:19)
(아풀레이우스, 변신, 6권 1:19)
1. Bonus, bene moratus, probus, and frugi, denote a low degree of morality, in which a man keeps himself free from blame and punishment, hatred and contempt:—bonus (anciently duonus, δύναμαι), in the popular sense, in which benevolence and goodness of heart constitute the principal part of morality, in opp. to malus, like ἀγαθός; bene moratus, in a more philosophical sense, as an acquired character, in which, before all things, self-control, conscientiousness, and freedom from common selfishness are cultivated, like εὔτροπος, probus πραΰς), so far as a man injures no one, nor does what is unjust, as a worthy, upright, just man; frugi, so far as a man, by discretion, conscientiousness, and diligence, qualifies himself to be useful in practical life, in opp. to nequam, like χρηστός. Quintil. vi. 4, 11. Non est altercandi ars . . . res animi jacentis et mollis supra modum frontis, fallitque plerumque quod probitas vocatur, quæ est imbecillitas. Dic. Dejot. 10. Frugi hominem dici non multum laudis habet in rege. Quintil. i. 6, 29. 2. Whereas honestus and sanctus denote a higher degree of morality, which, from higher motives, rises above the standard of ordinary men, and what is called social morality; honestus, as an honorable and chivalrous spirit and demeanor, derived from a principle of honor and distinction, in opp. to turpis; sanctus, as a saintly and holy spirit, derived from a principle of piety. (v. 347.)
출처: Döderlein's Hand-book of Latin Synonymes by Ludwig von Doederlein
전체 데이터 내 출현빈도: 약 0.1966%
고전 발음: []교회 발음: []
장음표시 사용