고전 발음: []교회 발음: []
형태정보
형태분석: cōnsuētūdin(어간) + em(어미)
기본형: cōnsuētūdō, cōnsuētūdinis
단수 | 복수 | |
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주격 | cōnsuētūdō 습관화가 | cōnsuētūdinēs 습관화들이 |
속격 | cōnsuētūdinis 습관화의 | cōnsuētūdinum 습관화들의 |
여격 | cōnsuētūdinī 습관화에게 | cōnsuētūdinibus 습관화들에게 |
대격 | cōnsuētūdinem 습관화를 | cōnsuētūdinēs 습관화들을 |
탈격 | cōnsuētūdine 습관화로 | cōnsuētūdinibus 습관화들로 |
호격 | cōnsuētūdō 습관화야 | cōnsuētūdinēs 습관화들아 |
Iuxta consuetudinem terrae Aegypti, in qua habitastis, non facietis; et iuxta morem regionis Chanaan, ad quam ego introducturus sum vos, non agetis nec in legitimis eorum ambulabitis. (Biblia Sacra Vulgata, Liber Leviticus, 18 18:3)
너희는 너희가 살던 이집트 땅에서 사람들이 하는 것처럼 해서는 안 된다. 내가 이제 너희를 이끌고 들어가는 가나안 땅에서 사람들이 하는 것처럼 해서도 안 된다. 그리고 너희는 그들의 규칙들을 따라서도 안 된다. (불가타 성경, 레위기, 18장 18:3)
ut discerent certare cum hostibus generationes filiorum Israel, quae non habebant consuetudinem proeliandi: (Biblia Sacra Vulgata, Liber Iudicum, 3 3:2)
이는 오로지, 전에 전쟁을 겪어 보지 못한 이스라엘 세대들에게 전쟁을 알게 하고 가르치시려는 것이었다. (불가타 성경, 판관기, 3장 3:2)
Accinctus ergo David gladio eius super vestem suam coepit tentare, si armatus posset incedere; non enim habebat consuetudinem. Dixitque David ad Saul: " Non possum sic incedere, quia nec usum habeo ". Et deposuit ea (Biblia Sacra Vulgata, Liber I Samuelis, 17 17:39)
그리고 자기 칼을 다윗의 군복에 채워 주었다. 그러나 다윗은 이런 무장을 해 본 적이 없기 때문에 제대로 걷지도 못하였다. 그래서 다윗은 사울에게, “제가 이런 무장을 해 본 적이 없어서, 이대로는 나설 수가 없습니다.” 하고는 그것들을 벗어 버렸다. (불가타 성경, 사무엘기 상권, 17장 17:39)
et, cum Dominum colerent, diis quoque suis serviebant iuxta consuetudinem gentium, de quibus translati fuerant Samariam. (Biblia Sacra Vulgata, Liber II Regum, 17 17:33)
이렇게 그들은 주님을 경외하면서도, 자기들을 유배시킨 민족들의 관습에 따라 자기네 신들을 함께 섬겼다. (불가타 성경, 열왕기 하권, 17장 17:33)
Illi vero non audierunt, sed iuxta consuetudinem suam pristinam perpetrabant. (Biblia Sacra Vulgata, Liber II Regum, 17 17:40)
그러나 그들은 이 말씀을 듣지 않고 자기들의 옛 관습만 지켰다. (불가타 성경, 열왕기 하권, 17장 17:40)
Consuetudo denotes the uniform observance of anything as a custom, arising from itself, and having its foundation in the inclination or convenience of an individual or people, ἔθος; whereas mos (modus) is the habitual observance of anything, as a product of reason, and of the self-conscious will, and has its foundation in moral views, or the clear dictates of right, virtue, and decorum, ἦθος; lastly, ritus denotes the hallowed observance of anything, either implanted by nature as an instinct, or introduced by the gods as a ceremony, or which, at any rate, cannot be traced to any human origin. Consuetudines are merely factitious, and have no moral worth; mores are morally sanctioned by silent consent, as jura and leges by formal decree; ritus (from ἀριθμόσ, ῥυθμός), are natural, and are hallowed by their primæval origin, and are peculiar to the animal. (v. 75.) 2. Ritus is a hallowed observance, as directed and taught by the gods or by nature; whereas cærimonia (κηδεμονία) is that which is employed in the worship of the gods.
출처: Döderlein's Hand-book of Latin Synonymes by Ludwig von Doederlein
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