라틴어-한국어 사전 검색

optimārum

고전 발음: [] 교회 발음: []

형태정보

  • (bonus의 최상급 여성 복수 속격형) 가장 좋은 (이)들의

    형태분석: optim(어간) + ārum(어미)

bonus

1/2변화 형용사; 상위500위 고전 발음: [] 교회 발음: []

기본형: bonus, bona, bonum

  1. 좋은, 정직한, 용감한, 고귀한, 친절한, 기분좋은
  2. 바른, 옳은
  3. 유용한
  4. 유효한
  5. 건강한
  1. good, honest, brave, noble, kind, pleasant
  2. right
  3. useful
  4. valid
  5. healthy

격변화 정보

1/2변화
남성 여성 중성
단수 복수 단수 복수 단수 복수
주격 optimus

가장 좋은 (이)가

optimī

가장 좋은 (이)들이

optima

가장 좋은 (이)가

optimae

가장 좋은 (이)들이

optimum

가장 좋은 (것)가

optima

가장 좋은 (것)들이

속격 optimī

가장 좋은 (이)의

optimōrum

가장 좋은 (이)들의

optimae

가장 좋은 (이)의

optimārum

가장 좋은 (이)들의

optimī

가장 좋은 (것)의

optimōrum

가장 좋은 (것)들의

여격 optimō

가장 좋은 (이)에게

optimīs

가장 좋은 (이)들에게

optimae

가장 좋은 (이)에게

optimīs

가장 좋은 (이)들에게

optimō

가장 좋은 (것)에게

optimīs

가장 좋은 (것)들에게

대격 optimum

가장 좋은 (이)를

optimōs

가장 좋은 (이)들을

optimam

가장 좋은 (이)를

optimās

가장 좋은 (이)들을

optimum

가장 좋은 (것)를

optima

가장 좋은 (것)들을

탈격 optimō

가장 좋은 (이)로

optimīs

가장 좋은 (이)들로

optimā

가장 좋은 (이)로

optimīs

가장 좋은 (이)들로

optimō

가장 좋은 (것)로

optimīs

가장 좋은 (것)들로

호격 optime

가장 좋은 (이)야

optimī

가장 좋은 (이)들아

optima

가장 좋은 (이)야

optimae

가장 좋은 (이)들아

optimum

가장 좋은 (것)야

optima

가장 좋은 (것)들아

원급 비교급 최상급
형용사 bonus

좋은 (이)가

melior

더 좋은 (이)가

optimus

가장 좋은 (이)가

부사 bene

좋게

melius

더 좋게

optimē

가장 좋게

예문

  • In re publica ita est versatus, ut semper optimarum partium et esset et existimaretur, neque tamen se civilibus fluctibus committeret, quod non magis eos in sua potestate existimabat esse, qui se his dedissent, quam qui maritimis iactarentur. (Cornelius Tacitus, Vitae, Ex Libro de Latinis Historicis, chapter 6 1:1)

    (코르넬리우스 타키투스, , , 6장 1:1)

  • quaerenti mihi multumque et diu cogitanti quanam re possem prodesse quam plurimis, ne quando intermitterem consulere rei publicae, nulla maior occurrebat quam si optimarum artium vias traderem meis civibus; (M. Tullius Cicero, De Divinatione (ed. C. F. W. Müller), De Divinatione (ed. William Armistead Falconer), Liber Secundus 2:1)

    (마르쿠스 툴리우스 키케로, , , 2:1)

  • Quaerenti mihi multumque et diu cogitanti, quanam re possem prodesse quam plurimis, ne quando intermitterem consulere rei publicae, nulla maior occurrebat, quam si optimarum artium vias traderem meis civibus; (M. Tullius Cicero, De Divinatione (ed. C. F. W. Müller), M. TULLII CICERONIS DE DIVINATIONE LIBER SECUNDUS. 2:1)

    (마르쿠스 툴리우스 키케로, , 2:1)

  • quorum princeps Socrates fuit, is qui omnium eruditorum testimonio totiusque iudicio Graeciae cum prudentia et acumine et venustate et subtilitate tum vero eloquentia, varietate, copia, quam se cumque in partem dedisset omnium fuit facile princeps, eis, qui haec, quae nunc nos quaerimus, tractarent, agerent, docerent, cum nomine appellarentur uno, quod omnis rerum optimarum cognitio atque in eis exercitatio philosophia nominaretur, hoc commune nomen eripuit sapienterque sentiendi et ornate dicendi scientiam re cohaerentis disputationibus suis separavit; (M. Tullius Cicero, De Oratore, LIBER TERTIVS 60:1)

    (마르쿠스 툴리우스 키케로, 웅변가론, 60:1)

  • sed tamen vacare culpa magnum est solacium, praesertim cum habeam duas res quibus me sustentem, optimarum artium scientiam et maximarum rerum gloriam; (M. Tullius Cicero, Epistulae ad Familiares, LIBER SEPTIMVS: AD M. MARIVM ET CETEROS, letter 3 4:4)

    (마르쿠스 툴리우스 키케로, 친구들에게 보낸 편지들, , 4:4)

유의어 사전

1. Bonus, bene moratus, probus, and frugi, denote a low degree of morality, in which a man keeps himself free from blame and punishment, hatred and contempt:—bonus (anciently duonus, δύναμαι), in the popular sense, in which benevolence and goodness of heart constitute the principal part of morality, in opp. to malus, like ἀγαθός; bene moratus, in a more philosophical sense, as an acquired character, in which, before all things, self-control, conscientiousness, and freedom from common selfishness are cultivated, like εὔτροπος, probus πραΰς), so far as a man injures no one, nor does what is unjust, as a worthy, upright, just man; frugi, so far as a man, by discretion, conscientiousness, and diligence, qualifies himself to be useful in practical life, in opp. to nequam, like χρηστός. Quintil. vi. 4, 11. Non est altercandi ars . . . res animi jacentis et mollis supra modum frontis, fallitque plerumque quod probitas vocatur, quæ est imbecillitas. Dic. Dejot. 10. Frugi hominem dici non multum laudis habet in rege. Quintil. i. 6, 29. 2. Whereas honestus and sanctus denote a higher degree of morality, which, from higher motives, rises above the standard of ordinary men, and what is called social morality; honestus, as an honorable and chivalrous spirit and demeanor, derived from a principle of honor and distinction, in opp. to turpis; sanctus, as a saintly and holy spirit, derived from a principle of piety. (v. 347.)

출처: Döderlein's Hand-book of Latin Synonymes by Ludwig von Doederlein

유의어

  1. 좋은

    • benignus (친절한, 마음씨 고운, 인정 많은)
  2. 바른

  3. 유용한

  4. 유효한

  5. 건강한

관련어

이형태

시기별 사용빈도

전체 데이터 내 출현빈도: 약 0.1966%

SEARCH

MENU NAVIGATION