고전 발음: []교회 발음: []
형태정보
기본형: seipse, seipsa, seipsum
남성 | 여성 | 중성 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
단수 | 복수 | 단수 | 복수 | 단수 | 복수 | |
주격 | seipse 바로 그 (이)가 | seipsī 바로 그 (이)들이 | seipsa 바로 그 (이)가 | seipsae 바로 그 (이)들이 | seipsum 바로 그 (것)가 | seipsa 바로 그 (것)들이 |
속격 | seipsīus 바로 그 (이)의 | seipsōrum 바로 그 (이)들의 | seipsīus 바로 그 (이)의 | seipsārum 바로 그 (이)들의 | seipsīus 바로 그 (것)의 | seipsōrum 바로 그 (것)들의 |
여격 | seipsī 바로 그 (이)에게 | seipsīs 바로 그 (이)들에게 | seipsī 바로 그 (이)에게 | seipsīs 바로 그 (이)들에게 | seipsī 바로 그 (것)에게 | seipsīs 바로 그 (것)들에게 |
대격 | seipsum 바로 그 (이)를 | seipsōs 바로 그 (이)들을 | seipsam 바로 그 (이)를 | seipsās 바로 그 (이)들을 | seipsum 바로 그 (것)를 | seipsa 바로 그 (것)들을 |
탈격 | seipsō 바로 그 (이)로 | seipsīs 바로 그 (이)들로 | seipsā 바로 그 (이)로 | seipsīs 바로 그 (이)들로 | seipsō 바로 그 (것)로 | seipsīs 바로 그 (것)들로 |
호격 | seipse 바로 그 (이)야 | seipsī 바로 그 (이)들아 | seipsa 바로 그 (이)야 | seipsae 바로 그 (이)들아 | seipsum 바로 그 (것)야 | seipsa 바로 그 (것)들아 |
Respondit Ioas omnibus, qui circumdabant eum: " Numquid certare vultis pro Baal et salvare eum? Qui certabit pro Baal, morietur usque mane. Si Deus est, certet pro seipso contra eum, qui destruxit aram eius ". (Biblia Sacra Vulgata, Liber Iudicum, 6 6:31)
그러자 요아스가 둘레에 선 모든 이에게 말하였다. “그대들은 바알을 옹호하는 거요? 그대들이 바알을 구원할 수라도 있다는 말이오? 바알을 옹호하는 자는 내일 아침까지 죽음을 면치 못할 것이오. 자기 제단이 헐렸으니, 바알이 신이라면 자신을 직접 옹호해 보라고 하시오.” (불가타 성경, 판관기, 6장 6:31)
Et alius dixit, "Quicumqueerubuerit sapientiam investigare ab aliis, magis erubescet eandem a seipso requiri." (ALBERTANO OF BRESCIA, DE AMORE ET DILECTIONE DEI ET PROXIMI ET ALIARUM RERUM ET DE FORMA VITAE, LIBER I 6:24)
(, , 6:24)
225. Ceterum, nemo adolescere potest in felici sobrietate nisi in pace cum seipso sit. (Papa, Franciscus, Litterae Encyclicae, Laudato si'. De communi domo colenda 286:1)
(교황, 프란치스코, 회칙, 찬미받으소서 286:1)
interioris cum seipso, solidalis cum aliis, naturalis cum cunctis creaturis viventibus ac spiritalis cum Deo. (Papa, Franciscus, Litterae Encyclicae, Laudato si'. De communi domo colenda 269:3)
(교황, 프란치스코, 회칙, 찬미받으소서 269:3)
solus Filius dicendus est. Spiritus vero quamvis ejusdem substantiae sit cum Patre et Filio, unde etiam Trinitas omousios, id est unius substantiae praedicatur, minime tamen ex substantia Patris aut Filii, si proprie loquimur, esse dicendus est, quod oportet ipsum ex Patre vel Filio gigni, sed magis ex ipsis habet procedere, quod est Deum se per charitatem ad alterum extendere, quodammodo etenim per amorem unusquisque a seipso ad alterum procedit, cum proprie, ut dictum est, nemo ad seipsum charitatem habere dicatur, aut sibi ipsi benignus esse, sed alteri. (Petrus Abaelardus, Theologia scholarium, Liber secundus 49:17)
(피에르 아벨라르, , 49:17)
전체 데이터 내 출현빈도: 약 0.0018%
고전 발음: []교회 발음: []
장음표시 사용