고전 발음: []교회 발음: []
형태정보
형태정보
기본형: nēquam
남성 | 여성 | 중성 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
단수 | 복수 | 단수 | 복수 | 단수 | 복수 | |
주격 | nēquissimus 가장 몹쓸 (이)가 | nēquissimī 가장 몹쓸 (이)들이 | nēquissima 가장 몹쓸 (이)가 | nēquissimae 가장 몹쓸 (이)들이 | nēquissimum 가장 몹쓸 (것)가 | nēquissima 가장 몹쓸 (것)들이 |
속격 | nēquissimī 가장 몹쓸 (이)의 | nēquissimōrum 가장 몹쓸 (이)들의 | nēquissimae 가장 몹쓸 (이)의 | nēquissimārum 가장 몹쓸 (이)들의 | nēquissimī 가장 몹쓸 (것)의 | nēquissimōrum 가장 몹쓸 (것)들의 |
여격 | nēquissimō 가장 몹쓸 (이)에게 | nēquissimīs 가장 몹쓸 (이)들에게 | nēquissimae 가장 몹쓸 (이)에게 | nēquissimīs 가장 몹쓸 (이)들에게 | nēquissimō 가장 몹쓸 (것)에게 | nēquissimīs 가장 몹쓸 (것)들에게 |
대격 | nēquissimum 가장 몹쓸 (이)를 | nēquissimōs 가장 몹쓸 (이)들을 | nēquissimam 가장 몹쓸 (이)를 | nēquissimās 가장 몹쓸 (이)들을 | nēquissimum 가장 몹쓸 (것)를 | nēquissima 가장 몹쓸 (것)들을 |
탈격 | nēquissimō 가장 몹쓸 (이)로 | nēquissimīs 가장 몹쓸 (이)들로 | nēquissimā 가장 몹쓸 (이)로 | nēquissimīs 가장 몹쓸 (이)들로 | nēquissimō 가장 몹쓸 (것)로 | nēquissimīs 가장 몹쓸 (것)들로 |
호격 | nēquissime 가장 몹쓸 (이)야 | nēquissimī 가장 몹쓸 (이)들아 | nēquissima 가장 몹쓸 (이)야 | nēquissimae 가장 몹쓸 (이)들아 | nēquissimum 가장 몹쓸 (것)야 | nēquissima 가장 몹쓸 (것)들아 |
비교급 | 최상급 | |
---|---|---|
형용사 | nēquior 더 몹쓸 (이)가 | nēquissimus 가장 몹쓸 (이)가 |
부사 | nēquius | nēquissimē |
제시된 형태 중 음영이 칠해진 것은 실제 코퍼스에서는 확인되지 않았고, 규칙에 의해 자동 생성된 것입니다.
"accingere ergo, quisquis es, nequissime, pro principali rite nobiscum deos orare vita vel, quod hostem publicum pati necesse est, solve poenam sanguine, sprevisse templa respuisse est principem." (Prudentius, Peristephanon Liber, Sancti Romani Martyris contra Gentiles Dicta.1 10:160)
(프루덴티우스, , 10:160)
Qui quaeso potius quam sculponeas, quibus battuatur tibi os, senex nequissime? (T. Maccius Plautus, Casina, act 2, scene 8 8:105)
(티투스 마키우스 플라우투스, , , 8:105)
Quid ais, homo levior quam pluma, pessime et nequissime, flagitium hominis, subdole ac minimi preti? (T. Maccius Plautus, Menaechmi, act 3, scene 2 2:26)
(티투스 마키우스 플라우투스, , , 2:26)
Tun capite cano amas, senex nequissime? (T. Maccius Plautus, Mercator, act 2, scene 2 2:75)
(티투스 마키우스 플라우투스, , , 2:75)
"Nam pro deum fidem, quadrupes nequissime, licet precariam vocis usuram sumeres, cui tandem vel ineptissimo persuadere possis atrocitatem istam culpa carere, eum propugnare pedibus et arcere morsibus misello puero potueris?" (Apuleius, Metamorphoses, book 7 25:7)
(아풀레이우스, 변신, 7권 25:7)
1. Malitia denotes the baseness which shows itself in the love of lying and deceiving, from want of conscience; malignitas, the ill-will which grudges good to another, and wishes it only to itself, from pure selfishness; malevolentia, the ill-will which wishes evil to another rather than good, from personal aversion. Malitia is a way of thinking and acting deserving of punishment as endangering the security of society; malignitas is a despicable disposition, which implies the want of philanthropy; lastly, malevolentia, a detestable quality, as connected with deriving pleasure from the misfortunes of others. 2. Malus homo is a morally bad man, but nequam a good-for-nothing man, whose faultiness shows itself in aversion to useful labor, and a propensity to roguish tricks, in opp. to frugi. Plaut. Pseud, i. 5. 53. Cic. Font. 13. Or. ii. 61. Fin. ii. 8. Sen. Contr. iii. 21; pravus (πέραῖος) a man whose character has taken a vicious direction, in a physical, or intellectual, or moral point of view in opp. to rectus. Plaut. Bacch. iii. 3, 8. Cic. Fin. ii. 8. Acad. i. 10. Quintil. viii. 3, 48. Nec parricidam nequam dixeris hominem, nec meretrici forte deditum nefarium; quod alterum parum, alterum nimium est. Afric. ap. Gell. vii. 11. (i. 62.)
출처: Döderlein's Hand-book of Latin Synonymes by Ludwig von Doederlein
전체 데이터 내 출현빈도: 약 0.0024%
고전 발음: []교회 발음: []
장음표시 사용