고전 발음: []교회 발음: []
형태정보
기본형: nēquam
남성 | 여성 | 중성 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
단수 | 복수 | 단수 | 복수 | 단수 | 복수 | |
주격 | nēquissimus 가장 몹쓸 (이)가 | nēquissimī 가장 몹쓸 (이)들이 | nēquissima 가장 몹쓸 (이)가 | nēquissimae 가장 몹쓸 (이)들이 | nēquissimum 가장 몹쓸 (것)가 | nēquissima 가장 몹쓸 (것)들이 |
속격 | nēquissimī 가장 몹쓸 (이)의 | nēquissimōrum 가장 몹쓸 (이)들의 | nēquissimae 가장 몹쓸 (이)의 | nēquissimārum 가장 몹쓸 (이)들의 | nēquissimī 가장 몹쓸 (것)의 | nēquissimōrum 가장 몹쓸 (것)들의 |
여격 | nēquissimō 가장 몹쓸 (이)에게 | nēquissimīs 가장 몹쓸 (이)들에게 | nēquissimae 가장 몹쓸 (이)에게 | nēquissimīs 가장 몹쓸 (이)들에게 | nēquissimō 가장 몹쓸 (것)에게 | nēquissimīs 가장 몹쓸 (것)들에게 |
대격 | nēquissimum 가장 몹쓸 (이)를 | nēquissimōs 가장 몹쓸 (이)들을 | nēquissimam 가장 몹쓸 (이)를 | nēquissimās 가장 몹쓸 (이)들을 | nēquissimum 가장 몹쓸 (것)를 | nēquissima 가장 몹쓸 (것)들을 |
탈격 | nēquissimō 가장 몹쓸 (이)로 | nēquissimīs 가장 몹쓸 (이)들로 | nēquissimā 가장 몹쓸 (이)로 | nēquissimīs 가장 몹쓸 (이)들로 | nēquissimō 가장 몹쓸 (것)로 | nēquissimīs 가장 몹쓸 (것)들로 |
호격 | nēquissime 가장 몹쓸 (이)야 | nēquissimī 가장 몹쓸 (이)들아 | nēquissima 가장 몹쓸 (이)야 | nēquissimae 가장 몹쓸 (이)들아 | nēquissimum 가장 몹쓸 (것)야 | nēquissima 가장 몹쓸 (것)들아 |
비교급 | 최상급 | |
---|---|---|
형용사 | nēquior 더 몹쓸 (이)가 | nēquissimus 가장 몹쓸 (이)가 |
부사 | nēquius | nēquissimē |
제시된 형태 중 음영이 칠해진 것은 실제 코퍼스에서는 확인되지 않았고, 규칙에 의해 자동 생성된 것입니다.
Facienti nequissimum consilium, super ipsum devolvetur, et non agnoscet, unde adveniat illi. (Biblia Sacra Vulgata, Liber Ecclesiasticus, 27 27:30)
분노와 진노 역시 혐오스러운 것인데도 죄지은 사람은 이것들을 지니고 있다. (불가타 성경, 집회서, 27장 27:30)
quoniam tradita erat viris septem, et Asmodeus daemonium nequissimum occidebat eos, antequam cum illa fierent, sicut est solitum mulieribus. Et dixit illi ancilla: " Tu es, quae suffocas viros tuos! Ecce, iam tradita es viris septem, et nemine eorum fruita es. (Biblia Sacra Vulgata, Liber Thobis, 3 3:8)
사라는 일곱 남자에게 시집을 갔지만, 신부와 관련된 관습에 따라 신랑이 사라와 한 몸이 되기도 전에, 아스모대오스라는 악귀가 그 남편들을 죽여 버렸다. 그래서 그 여종이 사라에게 이렇게 말하였던 것이다. “당신 남편들을 죽이는 자는 바로 당신이에요. 당신은 이미 일곱 남자에게 시집을 갔지만 그들 가운데에서 누구의 이름도 받지 못했어요. (불가타 성경, 토빗기, 3장 3:8)
"Nec tamen cum quoquam participatis noc- turnis imaginibus, sed indicio facinoris prorsus dissimulatio, et nequissimum percussorem punire et aerumnabili vitae sese subtrahere tacita decernit." (Apuleius, Metamorphoses, book 8 1:62)
(아풀레이우스, 변신, 8권 1:62)
'uis,' inquit, 'hunc nequissimum seruum cras audiamus?' (C. Suetonius Tranquillus, De Vita Caesarum, Domitianus, chapter 11 1:4)
(가이우스 수에토니우스 트란퀼루스, 황제전, , 11장 1:4)
veritas tamen secundum philologos et historicos hoc habet, hunc fuisse Euandri nequissimum servum ac furem. (Maurus Servius Honoratus, Commentary on the Aeneid of Vergil, SERVII GRAMMATICI IN VERGILII AENEIDOS LIBRVM OCTAVVM COMMENTARIVS., commline 190 150:2)
(마우루스 세르비우스 호노라투스, , , 150:2)
1. Malitia denotes the baseness which shows itself in the love of lying and deceiving, from want of conscience; malignitas, the ill-will which grudges good to another, and wishes it only to itself, from pure selfishness; malevolentia, the ill-will which wishes evil to another rather than good, from personal aversion. Malitia is a way of thinking and acting deserving of punishment as endangering the security of society; malignitas is a despicable disposition, which implies the want of philanthropy; lastly, malevolentia, a detestable quality, as connected with deriving pleasure from the misfortunes of others. 2. Malus homo is a morally bad man, but nequam a good-for-nothing man, whose faultiness shows itself in aversion to useful labor, and a propensity to roguish tricks, in opp. to frugi. Plaut. Pseud, i. 5. 53. Cic. Font. 13. Or. ii. 61. Fin. ii. 8. Sen. Contr. iii. 21; pravus (πέραῖος) a man whose character has taken a vicious direction, in a physical, or intellectual, or moral point of view in opp. to rectus. Plaut. Bacch. iii. 3, 8. Cic. Fin. ii. 8. Acad. i. 10. Quintil. viii. 3, 48. Nec parricidam nequam dixeris hominem, nec meretrici forte deditum nefarium; quod alterum parum, alterum nimium est. Afric. ap. Gell. vii. 11. (i. 62.)
출처: Döderlein's Hand-book of Latin Synonymes by Ludwig von Doederlein
전체 데이터 내 출현빈도: 약 0.0024%
고전 발음: []교회 발음: []
장음표시 사용