고전 발음: []교회 발음: []
형태정보
기본형: honestus, honesta, honestum
남성 | 여성 | 중성 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
단수 | 복수 | 단수 | 복수 | 단수 | 복수 | |
주격 | honestissimus 가장 고귀한 (이)가 | honestissimī 가장 고귀한 (이)들이 | honestissima 가장 고귀한 (이)가 | honestissimae 가장 고귀한 (이)들이 | honestissimum 가장 고귀한 (것)가 | honestissima 가장 고귀한 (것)들이 |
속격 | honestissimī 가장 고귀한 (이)의 | honestissimōrum 가장 고귀한 (이)들의 | honestissimae 가장 고귀한 (이)의 | honestissimārum 가장 고귀한 (이)들의 | honestissimī 가장 고귀한 (것)의 | honestissimōrum 가장 고귀한 (것)들의 |
여격 | honestissimō 가장 고귀한 (이)에게 | honestissimīs 가장 고귀한 (이)들에게 | honestissimae 가장 고귀한 (이)에게 | honestissimīs 가장 고귀한 (이)들에게 | honestissimō 가장 고귀한 (것)에게 | honestissimīs 가장 고귀한 (것)들에게 |
대격 | honestissimum 가장 고귀한 (이)를 | honestissimōs 가장 고귀한 (이)들을 | honestissimam 가장 고귀한 (이)를 | honestissimās 가장 고귀한 (이)들을 | honestissimum 가장 고귀한 (것)를 | honestissima 가장 고귀한 (것)들을 |
탈격 | honestissimō 가장 고귀한 (이)로 | honestissimīs 가장 고귀한 (이)들로 | honestissimā 가장 고귀한 (이)로 | honestissimīs 가장 고귀한 (이)들로 | honestissimō 가장 고귀한 (것)로 | honestissimīs 가장 고귀한 (것)들로 |
호격 | honestissime 가장 고귀한 (이)야 | honestissimī 가장 고귀한 (이)들아 | honestissima 가장 고귀한 (이)야 | honestissimae 가장 고귀한 (이)들아 | honestissimum 가장 고귀한 (것)야 | honestissima 가장 고귀한 (것)들아 |
원급 | 비교급 | 최상급 | |
---|---|---|---|
형용사 | honestus 고귀한 (이)가 | honestior 더 고귀한 (이)가 | honestissimus 가장 고귀한 (이)가 |
부사 | honestē 고귀하게 | honestius 더 고귀하게 | honestissimē 가장 고귀하게 |
quid tanto concursu honestissimorum studiorum, tanto virtutum comitatu, si ea nullam ad aliam rem nisi ad voluptatem conquiruntur? (M. Tullius Cicero, de Finibus Bonorum et Malorum, LIBER SECUNDUS 144:4)
(마르쿠스 툴리우스 키케로, 최선과 최악에 관하여, 144:4)
qui in colonia nuper constituta cum ipse gereret magistratum, in qua nemo erat emptus intercessor, vim et crudelitatem privilegi auctoritate honestissimorum hominum et publicis litteris consignarit, princepsque Italiae totius praesidium ad meam salutem implorandum putarit; (M. Tullius Cicero, ORATIO CVM SENATVI GRATIAS EGIT, chapter 11 3:7)
(마르쿠스 툴리우스 키케로, , 11장 3:7)
non usque eo tamen ut in capite fortunisque hominum honestissimorum dominentur ei qui relicta virorum bonorum disciplina et quaestum et sumptum Galloni sequi maluerunt atque etiam, quod in illo non fuit, cum audacia perfidiaque vixerunt. (M. Tullius Cicero, pro P. Quinctio Oratio, chapter 30 4:1)
(마르쿠스 툴리우스 키케로, 큉크티우스 변호문, 30장 4:1)
Praeterea penetral innocens domus, honestissimorum coetus amicorum, socer etiam sanctus et aeque ac tu ipsa reuerendus ab omni nos huius criminis suspicione defendunt. (Anicius Manlius Torquatus Severinus Boethius, De philosophiae consolatione, Liber Primus, VIII 4:6)
(보이티우스, , , 4:6)
multī virī honestī prōscrībuntur. (Oxford Latin Course II, Scintilla epistolam ad Quīntum scrībit 33:23)
(옥스포드 라틴 코스 2권, 33:23)
1. Bonus, bene moratus, probus, and frugi, denote a low degree of morality, in which a man keeps himself free from blame and punishment, hatred and contempt:—bonus (anciently duonus, δύναμαι), in the popular sense, in which benevolence and goodness of heart constitute the principal part of morality, in opp. to malus, like ἀγαθός; bene moratus, in a more philosophical sense, as an acquired character, in which, before all things, self-control, conscientiousness, and freedom from common selfishness are cultivated, like εὔτροπος, probus πραΰς), so far as a man injures no one, nor does what is unjust, as a worthy, upright, just man; frugi, so far as a man, by discretion, conscientiousness, and diligence, qualifies himself to be useful in practical life, in opp. to nequam, like χρηστός. Quintil. vi. 4, 11. Non est altercandi ars . . . res animi jacentis et mollis supra modum frontis, fallitque plerumque quod probitas vocatur, quæ est imbecillitas. Dic. Dejot. 10. Frugi hominem dici non multum laudis habet in rege. Quintil. i. 6, 29. 2. Whereas honestus and sanctus denote a higher degree of morality, which, from higher motives, rises above the standard of ordinary men, and what is called social morality; honestus, as an honorable and chivalrous spirit and demeanor, derived from a principle of honor and distinction, in opp. to turpis; sanctus, as a saintly and holy spirit, derived from a principle of piety. (v. 347.)
출처: Döderlein's Hand-book of Latin Synonymes by Ludwig von Doederlein
전체 데이터 내 출현빈도: 약 0.0282%
고전 발음: []교회 발음: []
장음표시 사용