고전 발음: []교회 발음: []
형태정보
기본형: prūdēns, prūdentis
남/여성 | 중성 | |||
---|---|---|---|---|
단수 | 복수 | 단수 | 복수 | |
주격 | prūdentior 더 현명한 (이)가 | prūdentiōrēs 더 현명한 (이)들이 | prūdentius 더 현명한 (것)가 | prūdentiōra 더 현명한 (것)들이 |
속격 | prūdentiōris 더 현명한 (이)의 | prūdentiōrium 더 현명한 (이)들의 | prūdentiōris 더 현명한 (것)의 | prūdentiōrium 더 현명한 (것)들의 |
여격 | prūdentiōrī 더 현명한 (이)에게 | prūdentiōribus 더 현명한 (이)들에게 | prūdentiōrī 더 현명한 (것)에게 | prūdentiōribus 더 현명한 (것)들에게 |
대격 | prūdentiōrem 더 현명한 (이)를 | prūdentiōrēs 더 현명한 (이)들을 | prūdentius 더 현명한 (것)를 | prūdentiōra 더 현명한 (것)들을 |
탈격 | prūdentiōre 더 현명한 (이)로 | prūdentiōribus 더 현명한 (이)들로 | prūdentiōre 더 현명한 (것)로 | prūdentiōribus 더 현명한 (것)들로 |
호격 | prūdentior 더 현명한 (이)야 | prūdentiōrēs 더 현명한 (이)들아 | prūdentius 더 현명한 (것)야 | prūdentiōra 더 현명한 (것)들아 |
원급 | 비교급 | 최상급 | |
---|---|---|---|
형용사 | prūdēns 현명한 (이)가 | prūdentior 더 현명한 (이)가 | prūdentissimus 가장 현명한 (이)가 |
부사 | prūdenter 현명하게 | prūdentius 더 현명하게 | prūdentissimē 가장 현명하게 |
제시된 형태 중 음영이 칠해진 것은 실제 코퍼스에서는 확인되지 않았고, 규칙에 의해 자동 생성된 것입니다.
Iussi igitur diem diffindi atque inde a subselliis pergo ire ad Favorinum philosophum, quem in eo tempore Romae plurimum sectabar, atque ei de causa ac de hominibus quae apud me dicta fuerant, uti res erat, narro omnia ac peto ut et ipsum illud in quo haerebam, et cetera etiam quae observanda mihi forent in officio iudicis, faceret me ut earum rerum essem prudentior. (Aulus Gellius, Attic Nights, A. Gellii Noctium Atticarum Liber Quartus Decimus, II 12:1)
(아울루스 겔리우스, 아테네의 밤, , 12:1)
tum est Cato locutus, quo erat nemo fere senior temporibus illis, nemo prudentior; (M. Tullius Cicero, Laelius de Amicitia 6:2)
(마르쿠스 툴리우스 키케로, 6:2)
Nec vero eius condiscipulus Xenocrates in hoc genere prudentior est, cuius in libris qui sunt de natura deorum nulla species divina describitur; (M. Tullius Cicero, De Natura Deorum, LIBER PRIMUS 34:1)
(마르쿠스 툴리우스 키케로, 신의 본질에 관하여, 34:1)
elephanto beluarum nulla prudentior; (M. Tullius Cicero, De Natura Deorum, LIBER PRIMUS 97:7)
(마르쿠스 툴리우스 키케로, 신의 본질에 관하여, 97:7)
hic igitur neutri adsentiens ** si numquam, uter est prudentior? (M. Tullius Cicero, Lucullus 178:14)
(마르쿠스 툴리우스 키케로, 루쿨루스 178:14)
1. Sapiens (from σήπω) is the person who chooses right objects, from ennobling views, and pursues them with quietness of mind; prudens and callidus denote the person who chooses right means, and regulates them with circumspection; prudentia is a natural judiciousness, pervading a man’s whole nature: calliditas, an acquired knowledge of the world and of men, gained by experience and practice. Cic. Fr. Scaur. 5. Hominis prudentis natura, callidi usu, doctrina eruditi. 2. Prudens is the person who has accurate practical views, in opp. to stultus; scitus, who has tact, mother-wit, and the faculty of combination; solers, who possesses practical genius and inventive power; cordatus, who has his head in the right place, in opp. to excors; catus, who discovers and knows secret means and ways. (v. 114.)
출처: Döderlein's Hand-book of Latin Synonymes by Ludwig von Doederlein
전체 데이터 내 출현빈도: 약 0.0099%
고전 발음: []교회 발음: []
장음표시 사용