고전 발음: []교회 발음: []
형태정보
기본형: prūdēns, prūdentis
남/여성 | 중성 | |||
---|---|---|---|---|
단수 | 복수 | 단수 | 복수 | |
주격 | prūdentior 더 현명한 (이)가 | prūdentiōrēs 더 현명한 (이)들이 | prūdentius 더 현명한 (것)가 | prūdentiōra 더 현명한 (것)들이 |
속격 | prūdentiōris 더 현명한 (이)의 | prūdentiōrium 더 현명한 (이)들의 | prūdentiōris 더 현명한 (것)의 | prūdentiōrium 더 현명한 (것)들의 |
여격 | prūdentiōrī 더 현명한 (이)에게 | prūdentiōribus 더 현명한 (이)들에게 | prūdentiōrī 더 현명한 (것)에게 | prūdentiōribus 더 현명한 (것)들에게 |
대격 | prūdentiōrem 더 현명한 (이)를 | prūdentiōrēs 더 현명한 (이)들을 | prūdentius 더 현명한 (것)를 | prūdentiōra 더 현명한 (것)들을 |
탈격 | prūdentiōre 더 현명한 (이)로 | prūdentiōribus 더 현명한 (이)들로 | prūdentiōre 더 현명한 (것)로 | prūdentiōribus 더 현명한 (것)들로 |
호격 | prūdentior 더 현명한 (이)야 | prūdentiōrēs 더 현명한 (이)들아 | prūdentius 더 현명한 (것)야 | prūdentiōra 더 현명한 (것)들아 |
원급 | 비교급 | 최상급 | |
---|---|---|---|
형용사 | prūdēns 현명한 (이)가 | prūdentior 더 현명한 (이)가 | prūdentissimus 가장 현명한 (이)가 |
부사 | prūdenter 현명하게 | prūdentius 더 현명하게 | prūdentissimē 가장 현명하게 |
제시된 형태 중 음영이 칠해진 것은 실제 코퍼스에서는 확인되지 않았고, 규칙에 의해 자동 생성된 것입니다.
Ita se habent omnia, quae in ista mortalitatis aerumna cupidius quam prudentius appetuntur. (Augustine, Saint, Epistulae. Selections., 46. (A. D. 420 Epist. CCIII) Domino Insigni et Praestantissimo Ac Desiderantissimo Filio Largo Augustinus In Domino salutem 46:4)
(아우구스티누스, 편지들, 46:4)
Quanto est simplicius, quanto prudentius beneficium acceptum augere, scire neminem tanti ab alio, quanti a se ipso aestimari ! (Seneca, De Beneficiis, Liber II 122:4)
(세네카, 행복론, 122:4)
Ordinem aestiuorum tuorum ego uero < . . . >, mi Tiberi, et inter tot rerum difficultates και` τοσαύτην ἀποθυμ[ε]ίαν τῶν στρατευομένων non potuisse quemquam prudentius gerere se quam tu gesseris, existimo. (C. Suetonius Tranquillus, De Vita Caesarum, Tiberius, chapter 21 5:1)
(가이우스 수에토니우스 트란퀼루스, 황제전, , 21장 5:1)
Denique ipsos cotidie ad se advocari in consilium variasque sententias dicere, nec tamen melioris fidei haberi, qui prudentius suaserit. (Curtius Rufus, Quintus, Historiae Alexandri Magni, book 3, chapter 8 7:3)
(쿠르티우스 루푸스, 퀸투스, 알렉산드로스 대왕 전기, 3권, 8장 7:3)
Id consilium non ratione prudentius quam eventu felicius fuit: (Curtius Rufus, Quintus, Historiae Alexandri Magni, book 4, chapter 1 34:1)
(쿠르티우스 루푸스, 퀸투스, 알렉산드로스 대왕 전기, 4권, 1장 34:1)
1. Sapiens (from σήπω) is the person who chooses right objects, from ennobling views, and pursues them with quietness of mind; prudens and callidus denote the person who chooses right means, and regulates them with circumspection; prudentia is a natural judiciousness, pervading a man’s whole nature: calliditas, an acquired knowledge of the world and of men, gained by experience and practice. Cic. Fr. Scaur. 5. Hominis prudentis natura, callidi usu, doctrina eruditi. 2. Prudens is the person who has accurate practical views, in opp. to stultus; scitus, who has tact, mother-wit, and the faculty of combination; solers, who possesses practical genius and inventive power; cordatus, who has his head in the right place, in opp. to excors; catus, who discovers and knows secret means and ways. (v. 114.)
출처: Döderlein's Hand-book of Latin Synonymes by Ludwig von Doederlein
전체 데이터 내 출현빈도: 약 0.0099%
고전 발음: []교회 발음: []
장음표시 사용