고전 발음: []교회 발음: []
형태정보
기본형: nefārius, nefāria, nefārium
남성 | 여성 | 중성 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
단수 | 복수 | 단수 | 복수 | 단수 | 복수 | |
주격 | nefārius 사악한 (이)가 | nefāriī 사악한 (이)들이 | nefāria 사악한 (이)가 | nefāriae 사악한 (이)들이 | nefārium 사악한 (것)가 | nefāria 사악한 (것)들이 |
속격 | nefāriī 사악한 (이)의 | nefāriōrum 사악한 (이)들의 | nefāriae 사악한 (이)의 | nefāriārum 사악한 (이)들의 | nefāriī 사악한 (것)의 | nefāriōrum 사악한 (것)들의 |
여격 | nefāriō 사악한 (이)에게 | nefāriīs 사악한 (이)들에게 | nefāriae 사악한 (이)에게 | nefāriīs 사악한 (이)들에게 | nefāriō 사악한 (것)에게 | nefāriīs 사악한 (것)들에게 |
대격 | nefārium 사악한 (이)를 | nefāriōs 사악한 (이)들을 | nefāriam 사악한 (이)를 | nefāriās 사악한 (이)들을 | nefārium 사악한 (것)를 | nefāria 사악한 (것)들을 |
탈격 | nefāriō 사악한 (이)로 | nefāriīs 사악한 (이)들로 | nefāriā 사악한 (이)로 | nefāriīs 사악한 (이)들로 | nefāriō 사악한 (것)로 | nefāriīs 사악한 (것)들로 |
호격 | nefārie 사악한 (이)야 | nefāriī 사악한 (이)들아 | nefāria 사악한 (이)야 | nefāriae 사악한 (이)들아 | nefārium 사악한 (것)야 | nefāria 사악한 (것)들아 |
de exitu suarum fortunarum consultabant. Ac variis dictis sententiis, quarum pars deditionem, pars, dum vires suppeterent, eruptionem censebat, non praetereunda oratio Critognati videtur propter eius singularem et nefariam crudelitatem. (CAESAR, COMMENTARIORVM DE BELLO GALLICO, SEPTIMVS, 77 77:2)
(카이사르, 갈리아 전기, 7권, 77장 77:2)
"Occurrit atratus quidam maestus in lacrimis genialem canitiem revellens, senex, et manibus ambabus invadens torum, voce contenta quidem sed assiduis singultibus impedita, Per fidem vestram inquit Quirites, per pietatem, publicam perempto civi subsistite, et extremum facinus in nefariam scelestamque istam feminam severiter vindicate." (Apuleius, Metamorphoses, book 2 21:51)
(아풀레이우스, 변신, 2권 21:51)
parumne ratiocinari videtur et sibi ipsa nefariam pestem machinari? (M. Tullius Cicero, De Natura Deorum, LIBER TERTIUS 66:2)
(마르쿠스 툴리우스 키케로, 신의 본질에 관하여, 66:2)
hunc sibi ex animo scrupulum qui se dies noctesque stimulat ac pungit ut evellatis postulat, ut ad hanc suam praedam tam nefariam adiutores vos profiteamini. (M. Tullius Cicero, pro Sex. Roscio Amerino Oratio, chapter 2 2:7)
(마르쿠스 툴리우스 키케로, 로스키우스 변호문, 2장 2:7)
iactam et inmissam a te nefariam in me iniuriam semper duxi; (M. Tullius Cicero, Paradoxa stoicorum ad M. Brutum, Paradoxon IV, chapter 1 1:4)
(마르쿠스 툴리우스 키케로, , , 1장 1:4)
Scelestus (from scelus, σκληρός) has reference to the mind, like ad scelera pronus and promptus; whereas sceleratus, to actions, like sceleribus pollutus atque opertus. Hence the epithet sceleratus is applied to things, to porta, campus, vicus; and, in general, things can be called scelesta only by personification. In the like manner nefarius and impius as applied to the impiety of the person who acts, only with this distinction, that the impius is impious only in mind, the nefarius in his actions also; whereas nefandus refers to the horrible enormity of an action. (ii. 149.)
출처: Döderlein's Hand-book of Latin Synonymes by Ludwig von Doederlein
전체 데이터 내 출현빈도: 약 0.0028%
고전 발음: []교회 발음: []
장음표시 사용